futómű - Vásárlói tájékoztató
Vásárlói tájékoztató
Az oldal
végiggörgetése nélkül az alábbi linkekre kattintva is elérheti az
információkat:
Általános szerződési
feltételek (ÁSZF)
Adatvédelmi
nyilatkozat
ÁSZF
Kinyomtatása
/ Mentése
Általános Szerződési Feltételek
a futomushop.hu webáruházból történő vásárlásra
Hatálybalépés időpontja: 2017.08.02
I. Általános információk
1.1. Az Eladó adatai
A futomushop.hu webáruház és a weblap üzemeltetője:
Cégnév: 4 Rad-Teile Bt.
Székhely: H-4200 Hajdúszoboszló Major utca 19. 2/6.
Telephely: H-4200 Hajdúszoboszló Szík utca 2.
Adószám: 25524956-2-09
Cégjegyzékszám: 09-06-016127
Ügyvezető: Sándor László
E-mail cím: info@futomushop.hu
Hajdú-Bihar Megyei Ipari és Kereskedelmi Kamara
tagja
Kereskedelmi szolgáltatás nyilvántartásba vételi száma: 25524956-4532-117-09
Társaságot nyilvántartásba vevő
szerv: Debreceni Törvényszéki Cégbíróság
Tárhely szolgáltató:
Név: Idea-NET Solutions Kft. 4225
Debrecen, Telek u. 60.
Székhely: 4225 Debrecen, Teleki u.
60.
E-mail: info@ideanet.hu
Cégjegyzékszáma: 09-09-022526
Adószáma: 23796100-2-09
A bejegyző bíróság megnevezése: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
1.2. Fogalmak
Eladó: a webáruház üzemeltetője,
amely a webáruházban kínált árut értékesítő szolgáltatást nyújtó 1.1. pontban meghatározott
jogi személy
Vevő: az a természetes, illetve
jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki/amely a webáruházzal adásvételi
szerződést köt
Felek: az adásvételi szerződésben
szereplő szerződő személyek, az Eladó és a Vevő együttesen
Adásvételi szerződés: a Felek
között a webáruház kínálatából a Vevő által kiválasztott áru tulajdonjogának átruházására
irányuló szerződés
Áru: a webáruházban az Eladó
által eladásra kínált termék
Vételár: az a bruttó, általános
forgalmi adót tartalmazó ár, amelyen az Eladó az árut eladásra kínálja
Szállítás: az adásvételi szerződés
tárgyát képező árunak a Vevő által megjelölt címre történő eljuttatása és a Vevő
( vagy megbízottja) részére történő átadása
Szállító: az Eladóval szerződött
futár szolgálat, vagy postai szállító
Szállítási díj: a vételáron
felül az áru kiszállításának ellenértékeként megfizetésre kerülő összeg
Webáruház: elektronikus úton,
távollevők részére, ellenszolgáltatás fejében nyújtott szolgáltatás, amelyhez a
szolgáltatás igénybe vevője egyedileg fér hozzá
1.3. A webáruház általános bemutatása
A webáruházban történő vásárlással
adásvételi szerződés jön létre az Eladó és a Vevő között.
A webáruházban történő vásárlás feltétele, hogy a Vevő magára nézve kötelezően elfogadja
a jelen Általános Szerződési Feltételeket, amelyről a megrendelés menete folyamán
jognyilatkozatot tesz.
A webáruházban történő vásárlás esetén a jelen Általános Szerződési Feltételekben
leírtak szerint a megrendeléssel a Vevő vételi ajánlatot tesz, amelynek visszaigazolásával
jön létre az adásvételi szerződés e az Eladó és a Vevő között. A létrejött szerződés
nem minősül írásbeli szerződésnek, az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal
jön létre. Az Eladó a szerződést annak száma szerint tartja nyilván a vásárlás napjától
számított 6. naptári év utolsó napjáig. A vásárlás napja a megrendelés visszaigazolásának
napja.
A szerződéskötés nyelve magyar.
A szerződés a magyar jog hatálya alá tartozik.
II. Elektronikus szerződéskötés
(vásárlás) menete
2.1. Az áru bemutatása, árak, akciós termékek
A webáruházban minden áru képpel és
leírással kerül bemutatásra, amely megkönnyíti a vásárló számára az áru kiválasztását
és a vásárlás melletti döntést. Mindezek mellett felhívjuk a figyelmet arra, hogy
az oldalakon található képek csak illusztráció céljára szolgálnak, a tényleges termékek
eltérhetnek a képen látottaktól.
Az oldalakon szereplő árak tartalmazzák az áfát.
A webáruház az árváltozás jogát fenntartja, minden előzetes bejelentés nélkül. Áraink,
illetve termékeink folyamatosan változhatnak, bővülhetnek. Árváltozás esetén a már
megrendelt árut a rendeléskori áron szállítjuk.
A webáruházban olykor akciókat kínálunk, az egyes akciókat a webáruház egyértelműen
feltünteti, az akció keretébe tartozó termékek, és a vonatkozó kedvezmények megjelölésével.
Az akciós áruk esetében az akció minden esetben a megadott dátumig, vagy a készlet
erejéig tart.
2.2. Az áru kiválasztása, a vásárlás
menete
Az áruról annak képére kattintva és
annak leírásában törekszünk a legszélesebb körű, a vásárló döntését elősegítő információkat
megadni. Az áru kiválasztása a "Kosárba" helyezéssel történik. Ezt követően mód
van újabb áruk kiválasztására és kosárba helyezésére, kiválasztott áruknak a kosárból
való eltávolítására, vagy a vásárlás véglegesítésére és a rendelés feladására.
Amennyiben a Vevő az áruk kiválasztását befejezte, a vásárláshoz szükséges adatokat
(vevő neve, szállítási címe, e-mail címe, telefonszáma) meg kell adnia.
Eladó a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének
figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos
követelések érvényesítése céljából kezelheti a Vevő azonosításához szükséges természetes
személyazonosító adatokat és lakcímet. Az ezzel kapcsolatos rendelkezéseket
Eladó
Adatvédelmi nyilatkozata
tartalmazza
A vásárláshoz szükséges adatok megadását követően a megrendelés véglegesítése előtt
a Vevőnek lehetősége van arra, hogy a megrendelését módosítsa, onnan árut távolítson
el, darabszámot módosítson, vagy újabb árut rendeljen meg. Ugyancsak módja van ellenőrizni,
és szükség esetén javítani a megadott vevői adatokat.
Amennyiben a Vevő a megrendelését és a megadott adatait megfelelőnek találja, úgy
a rendelés feladásával azt véglegesítette.
A Vevő az áru megrendelésével ajánlati kötöttséget vállal, amelynek alapján az Eladó
visszaigazolásával létrejön az adásvételi szerződés a felek között. Az ajánlati
kötöttség a megrendelés visszaigazolásáig, de legfeljebb 48 óráig tart.
2.3. Megrendelés visszaigazolása
A megrendelés beérkezését a webáruház
haladéktalanul, a rendszer által küldött e-maillel visszaigazolja. A webáruház a
megrendelés elfogadását legkésőbb 48 órán belül a Vevő által
megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben külön visszaigazolja, és az
adásvételi szerződés a felek között létrejön. A szerződést, a Szolgáltató
iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi, utólag hozzáférhető. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelt áruk és azok árának
felsorolását, a Vevő által megadott nevet és szállítási címet, a szállítási költséget
és a megrendelés nyilvántartási számát. Amennyiben a visszaigazolás 48 órán belül
nem történik meg, Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól.
2.4. Szállítási díj
Az áru szállítási díjáról a Vevő a
megrendelés véglegesítése előtt előzetesen megfelelő tájékoztatást kap, illetve
a szállítási díj összege az Eladó által kiállított számlán a Vevő által választott
szállítási módtól függően pontosan feltüntetésre kerül.
A Vevőnek a szállítási díjat a választott fizetési módnak megfelelően az áru árával
együtt kell megfizetnie.
1.1. Fizetés
A webáruházban átutalással, utánvéttel történhet fizetés, illetve személyes
átvétel választása mellett az Eladó boltjában készpénzzel.
1.1.1. Átutalás
Vevő a véglegesített megrendelés vételárát az Eladó által kiállított számla
alapján, az abban foglalt fizetési határidőig átutalással is megfizetheti.
Eladó kizárólag a vételár teljes mértékben történő megfizetését követően
teljesít, és adja át a Szállítónak az árut.
Az átutalás közlemény rovatában fel kell tüntetni a megrendelés elfogadásáról
szóló visszaigazolásban szereplő megrendelésszámot. Az ennek elmulasztásából
vagy a megrendelésszám hibás feltüntetéséből eredő károkért Eladó semmilyen
felelősséget nem vállal, a károkat és a többletköltségeket Vevő viseli.
1.1.2. Utánvétel
Az elfogadott megrendelés vételára a postai úton vagy futárszolgálattal
történő szállítást követő átvétel időpontjában a kézbesítőnek készpénzben
fizetendő.
1.2. Szállítás
Az áruk szállítási címre történő szállítását az Eladóval szerződött Szállító
cégek GLS vagy a postai szolgálat (továbbiakban Szállító) végzik. Az
áru kiszállítására az Eladó és a Szállító között létrejött szállítási szerződés
feltételei vonatkoznak.
A szállítás várható időpontjáról Eladó a Vevőt az árunak a Szállító részére
történő átadásakor külön e-mailen, vagy telefonon értesíti.
A teljesítés a Vevő által történő szállítási címre történő kiszállítással, és
annak a Vevő vagy megbízottja részére történő átadással történik. A kárveszély
az átadással száll át a Vevőre.
III. Elállás joga
3.1. Eladó elállási joga
Amennyiben Vevő az átutalást a számlán
feltüntetett fizetési határidőn belül (általában 8 naptári nap) nem teljesíti Eladó
a szerződéstől elállhat.
Az Eladót megilleti az adásvételi szerződéstől történő elállás joga abban az esetben
is, ha az áru árának feltüntetése hibásan történt, és a Vevő a megrendelését a hibás
áron véglegesítette, vagy ha olyan áru megrendelésének visszaigazolása történt meg,
amely a készletből kifogyott, és Eladó már nem tudja azt megfelelő időn belül beszerezni.
Elállás esetén Eladó a Vevő részére e-mailben küldi meg nyilatkozatát, és Eladó
ügyfélszolgálata azonnal felveszi a Vevővel a kapcsolatot egyeztetés, és a felek
megállapodása alapján a megrendelt áru helyett más árura történő szerződésmódosítás
céljából, vagy amennyiben a Vevő ezt nem fogadja el, a Vevő által esetlegesen átutalással
már megfizetett összeget 30 napon belül visszautalja a Vevő számlájára.
3.2. A Vevő elállási joga
Vevő 15 napon belül jogosult
indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
Az elállási határidő attól a naptól számított 15 nap elteltével jár le, amelyen
a Vevő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket
átveszi. Több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 15 nap elteltével
jár le, amelyen a Vevő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
az utolsó termék átveszi.
A vevőt megilleti, hogy a
szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja elállási jogát.
A vevőt nem illeti meg az elállási
jog
-
lezárt csomagolású hang-,
illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele
tekintetében, ha az átadást követően a vevő a csomagolást felbontotta;
-
olyan nem előre gyártott
termék esetében, amelyet a vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vevő
személyére szabtak.
-
olyan zárt csomagolású termék
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
felbontása után nem küldhető vissza;
Ha Vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát
köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján, vagy
személyesen) az alábbi
címre: 4 Rad-Teile Bt. H-4200 Hajdúszoboszló Szík utca 2. ; e-mail: info@futomushop.hu.
A Vevő internetes oldalunkon is kitöltheti
az elállási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási szándékát
egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. a Vevő emellett dönt, az elállás megérkezését
tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk
részére.
A Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő
lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Az elállás joghatásai
Ha A Vevő eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 15 napon belül visszatérítjük az általa teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat
a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vevő az általunk felkínált,
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés
során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmazunk, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását
adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség
nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket és
a vásárlást igazoló számlát, vagy annak másolatát, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a
kettő közül a korábbi időpont az irányadó.
Vevő köteles számunkra a terméket és a vásárlást igazoló számlát, vagy annak
másolatát indokolatlan késedelem
nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 15 napon
belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 15 napos
határidő letelte előtt elküldi a terméket és a vásárlást igazoló számlát, vagy
annak másolatát.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli.
A terméket ne utánvéttel küldje vissza!
Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, annak visszajuttatásának
költsége is a vevőt terheli!
Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Vevő az őt megillető elállási jogot tartozik rendeltetésszerűen, e jogával vissza
nem élve gyakorolni. Visszaélésnek minősülő elállás esetén Eladó mentesül az áru
visszavételének és a vételár visszafizetésének kötelezettsége alól.
A visszaszállítás során eltűnt áruért Eladót felelősség
nem terheli. Az áru hiányában az Eladót semmilyen kötelezettség nem terheli.
IV. Szerződés módosítása
Feleknek az elállási joguk gyakorlása helyett lehetőségük van arra, hogy e-mail
útján, közös megegyezéssel módosítsák a szerződést.
Vevő írásban kérheti a szerződés módosítását és az áru cseréjét. A cserére irányuló
kérést Eladó nem köteles elfogadni. Amennyiben a Felek között a cserére megállapodás
jön létre, úgy a kiszállítás és visszaszállítás költségei Vevőt terhelik.
Eladó kérheti a szerződés módosítását, amennyiben a megrendelt áru a készletből
kifogyott, és helyette más áruval kíván teljesíteni. Ezt Vevőnek írásban (elektronikus
levélben) kell elfogadnia.
V. Szavatosság és jótállás
1. Kellékszavatosság
Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Vevő - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott
igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte,
illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Vevő egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott
okot.
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint
a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
már nem érvényesítheti.
Vevő a kellékszavatossági igényét
az Eladóval szemben érvényesítheti.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének
a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve
a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A tejesítéstől számított hat hónap eltelte után
azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő - választása szerint - az 1. pontban meghatározott
jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított
két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Vevő a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
-
a terméket nem üzleti tevékenysége
körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
-
a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
-
a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez
elegendő egy okot bizonyítania.
Eladó felhívja a Vevő figyelmét arra, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval
szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Jogszabály egyes tartós fogyasztási cikkekre (pl. műszaki cikkek) kötelező jótállást
ír elő. Azon termékek esetében, melyekre jogszabály jótállási kötelezettség ír elő,
az adott termék leírása tartalmaz bővebb információt.
A jótállás időtartama egy év.
Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági
és
jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vevő, egyébként
viszont a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
A jótállás időtartama egy év. A
jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha
az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe
helyezés napjával kezdődik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való
átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
-
szakszerűtlen üzembe helyezés
(kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja
végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési
útmutató hibájára vezethető vissza)
-
rendeltetésellenes használat,
a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
-
helytelen tárolás, helytelen
kezelés, rongálás,
-
elemi kár, természeti csapás
okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
- elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet,
kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a
vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva
aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás
hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a
jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve
nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó - választása szerint - a
vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére
maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott
költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a
vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a
vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a
terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó
által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a
fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell
arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül
elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
vállalkozást terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési
eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket - a járművek kivételével -
az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén
nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és
visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő - így különösen
kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési - jogainak
érvényesítését.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és
iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy
fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés
megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését
igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a
jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal
érvényesíthetőek.
A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.
VI. Panaszkezelés
Amennyiben a Vevőnek akár a honlap üzemelésével, vagy az azon szolgáltatott információkkal
kapcsolatban, vagy a vásárlással kapcsolatban észrevétele vagy panasza van, úgy
azt az Eladó részére e-mail, fax vagy postai levél útján bejelentheti:
E-mail cím: info@futomushop.hu
Telefonszám: +36.20.94.11.513
Postai cím: H-4200 Hajdúszoboszló Szík utca 2.
Az Eladó minden egyes panaszt érdemben kivizsgál, és annak eredményéről legkésőbb
30 napon belül a Vevőt tájékoztatja. Amennyiben Vevő a panasz kezelésével nem elégedett,
úgy a felügyeleti szervekhez fordulhat.
Felügyeleti szervek: Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
VII. Hírlevélre történő feliratkozás
A webáruház látogatóinak lehetőségük
van arra, hogy az Eladó hírlevelére feliratkozzanak a nevük és e-mail címük megadásával.
Eladó az általa értékesített árukkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos információkról
rendszeres tájékoztatást küld a hírlevélre feliratkozott Vevők részére.
A feliratkozás során megadott személyes adatok kezelését Eladó az Adatkezelési Nyilatkozatban
megadott feltételek szerint kezeli.
A Vevő bármikor kérheti a hírlevelek részére történő küldésének megszüntetését,
a hírlevelekben biztosított leiratkozási lehetőséggel. Ebben az esetben az Eladó
törli a Vevő nevét és e-mail címét a listából, és a továbbiakban nem küld részére
hírlevelet.
VIII. Szerződésre alkalmazandó
jog, jogviták elintézésének módja
A Felek között létrejött adásvételi szerződésre a magyar jogot kell alkalmazni.
A Felek a szerződésből eredő jogvitájukat egymás közötti egyeztetéssel békés úton
törekszenek megoldani.
A termékek minőségével,
biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a
szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita
bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél
illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara
mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok
alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet,
egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki
árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Vevő az Eladó székhelye szerint illetékes
békéltető testülethez is fordulhat. Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, Debrecen Petőfi u. 10
Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az
alábbi linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói
jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi
eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a
válaszirat küldése is.
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita
esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló
jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken elérhető
online platformon keresztül beadott
elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a
fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan
beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a
távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online
adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló
fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
Amennyiben a jogvita rendezése bíróságon kívül nem vezet eredményre, úgy a Felek
kikötik az Eladó székhelye szerint illetékes, az ügyre hatáskörrel rendelkező bíróság
kizárólagos illetékességét.
IX. A jelen ÁSZF hatálya,
záró rendelkezések
Az ÁSZF hatálya az Eladóra, valamint a Vevőkre terjed ki. Az ÁSZF hatálya nem terjed
ki a fizetést bonyolító pénzintézetre, valamint a Szállítóra.
Az Eladó és a Vevő közötti jogviszony akkor jön létre, ha a Vevő megrendelését véglegesítette,
illetve ennek keretében a Vevő a Szolgáltatás jelen ÁSZF-jét elfogadja, és a Vevő
részére az Eladó a megrendelést elektronikus úton visszaigazolta.
Az ÁSZF érvényes szövegének hatályba lépése napja: 2017.08.02
Az ÁSZF a Vevő számára
elmenthető
és
kinyomtatható
formátumban is elérhető.
Az ÁSZF határozatlan időre szól.
Az ÁSZF módosításának esetén a folyamatban lévő megrendelésekre a megrendelés dátuma
szerint érvényes ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
Adatkezelési
tájékoztató
Kinyomtatása
/
Mentése
Adatkezelési
tájékoztató
Hatálybalépés
időpontja: 2017.08.02
Bevezetés
A
4 Rad-Teile Bt. (a továbbiakban:
Szolgáltató, adatkezelő) alá veti magát a következő tájékoztatónak.
A
természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet
hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI
PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) szerint az
alábbi tájékoztatást adjuk.
Jelen
adatkezelési tájékoztató az alábbi oldalak adatkezelését szabályozza:
Az
adatkezelési tájékoztató elérhető az alábbi oldalról: futomushop.hu/?oldal=462
A tájékoztató
módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba.
Az adatkezelő elérhetőségei:
Név: 4 Rad-Teile Bt.
Székhely: H-4200 Hajdúszoboszló Major utca 19. 2/6.
E-mail: info@futomushop.hu
Telefon: +36.20.94.11.513
Az adatvédelmi
tisztviselő elérhetőségei:
Név:
Sándor László
Székhely: H-4200 Hajdúszoboszló Szík utca 2.
E-mail: info@futomushop.hu
Telefon: +36.20.94.11.513
Fogalom
meghatározások
1.
"személyes adat": azonosított vagy azonosítható természetes személyre
("érintett") vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes
személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító,
például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes
személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy
szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
2. "adatkezelés": a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált
vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége,
így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy
megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás,
terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás
vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
3.
"adatkezelő": az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv,
ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait
és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés
céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt
vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a
tagállami jog is meghatározhatja;
4.
"adatfeldolgozó": az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv,
ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes
adatokat kezel;
5.
"címzett": az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv,
ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot
közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek
egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal összhangban
férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek címzettnek; az említett
adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg kell, hogy feleljen az
adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó adatvédelmi szabályoknak;
6.
"az érintett hozzájárulása": az érintett akaratának önkéntes, konkrét és
megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az
érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet
útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez;
7.
"adatvédelmi incidens": a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított,
tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes
megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az
azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.
A személyes adatok
kezelésére vonatkozó elvek
A személyes adatok:
a)
kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára
átlátható módon kell végezni ("jogszerűség, tisztességes eljárás és
átláthatóság");
b)
gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen, és
azokat ne kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon; a 89. cikk
(1) bekezdésének megfelelően nem minősül az eredeti céllal össze nem
egyeztethetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi
kutatási célból vagy statisztikai célból történő további adatkezelés ("célhoz
kötöttség");
c)
az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell, hogy
legyenek, és a szükségesre kell korlátozódniuk ("adattakarékosság");
d)
pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük; minden észszerű
intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai
szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljék vagy
helyesbítsék ("pontosság");
e)
tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek
azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges
ideig teszi lehetővé; a személyes adatok ennél hosszabb ideig történő tárolására
csak akkor kerülhet sor, amennyiben a személyes adatok kezelésére a 89. cikk (1)
bekezdésének megfelelően közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi
kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, az e rendeletben az
érintettek jogainak és szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő
technikai és szervezési intézkedések végrehajtására is figyelemmel ("korlátozott
tárolhatóság");
f)
kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy
szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok
megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével,
véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet
is ideértve ("integritás és bizalmas jelleg").
Az adatkezelő
felelős a fentiek megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés
igazolására ("elszámoltathatóság").
Adatkezelések
Webáruház
működtetéshez kapcsolódó adatkezelés
1.
Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
Személyes
adat |
Az
adatkezelés célja |
Felhasználói
név |
Azonosítás,
a regisztráció lehetővé tétele. |
Jelszó |
A
felhasználói fiókba történő biztonságos belépést szolgálja. |
Vezeték-és
keresztnév |
A
kapcsolatfelvételhez, a vásárláshoz és a szabályszerű számla
kiállításához szükséges. |
E-mail cím |
Kapcsolattartás. |
Telefonszám |
Kapcsolattartás, a számlázással, vagy a szállítással kapcsolatos
kérdések hatékonyabb egyeztetése. |
Számlázási
név és cím |
A
szabályszerű számla kiállítása, továbbá a szerződés létrehozása,
tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel
kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal
kapcsolatos követelések érvényesítése. |
Szállítási
név és cím |
A házhoz
szállítás lehetővé tétele. |
A
vásárlás/regisztráció időpontja |
Technikai
művelet végrehajtása. |
A
vásárlás/regisztráció kori IP cím |
Technikai
művelet végrehajtása. |
Sem a
felhasználónév, sem az e-mail cím esetében nem szükséges, hogy személyes adatot
tartalmazzon.
2.
Az érintettek köre: A webshop weboldalon regisztrált/vásárló valamennyi
érintett.
3.
Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A
regisztráció törlésével azonnal. Kivéve a számviteli bizonylatok esetében,
hiszen a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8
évig meg kell őrizni ezeket az adatokat.
A könyvviteli
elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot
(ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező
nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési
feljegyzések hivatkozása alapján visszakereshető módon megőrizni.
4.
Az adatok
megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok
címzettjei: A személyes
adatokat az adatkezelő sales és marketing munkatársai kezelhetik, a fenti
alapelvek tiszteletben tartásával.
5.
Az
érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
·
Az
érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való
hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
·
tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint
·
az
érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely
időpontban történő visszavonásához.
6.
A
személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy
kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát, az adatkezelések elleni
tiltakozást az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
-
postai
úton a H-4200 Hajdúszoboszló Szík utca 2. címen,
-
e-mail
útján info@futomushop.hu e-mail címen,
-
telefonon +36.20.94.11.513 a számon.
7.
Az
adatkezelés jogalapja:
az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés a) pont, az Infotv. 5. § (1)
bekezdése, illetve az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése:
A szolgáltató a
szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a
szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A
szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és
minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy személyes
adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és
az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges,
azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.
8.
Tájékoztatjuk, hogy
·
az adatkezelés az Ön hozzájárulásán
alapul.
·
köteles
a személyes adatokat megadni, hogy tudjuk a rendelését teljesíteni.
·
az
adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár, hogy
nem tudjuk a rendelését feldolgozni.
Az igénybe vett
adatfeldolgozók
Szállítás
1.
Adatfeldolgozó által ellátott tevékenység: Termékek kiszállítása,
fuvarozás
2.
Adatfeldolgozó megnevezése és elérhetősége: GLS
3.
Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Szállítási név, szállítási
cím, telefonszám, e-mail cím.
4.
Az érintettek köre: A házhozszállítást kérő valamennyi érintett.
5.
Az adatkezelés célja: A megrendelt termék házhoz szállítása.
6.
Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A
házhozszállítás lebonyolításáig tart.
7.
Az adatfeldolgozás jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, 6. cikk (1)
bekezdés a) pontja, az Infotv. 5. § (1) bekezdése.
Tárhely-szolgáltató
1.
Adatfeldolgozó által ellátott tevékenység: Tárhely-szolgáltatás
2.
Adatfeldolgozó megnevezése és elérhetősége: Név: Idea-NET Solutions
Kft. 4225 Debrecen, Telek u. 60.
Székhely: 4225 Debrecen, Teleki u. 60.
3.
Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Az érintett által megadott
valamennyi személyes adat.
4.
Az érintettek köre: A weboldalt használó valamennyi érintett.
5.
Az adatkezelés célja: A weboldal elérhetővé tétele, megfelelő
működtetése.
6.
Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Az adatkezelő
és a tárhely-szolgáltató közötti megállapodás megszűnéséig, vagy az érintettnek
a tárhely-szolgáltató felé intézett törlési kérelméig tart az adatkezelés.
7.
Az adatfeldolgozás jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, az Infotv. 5.
§ (1) bekezdése, 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, illetve az elektronikus
kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3)
bekezdése.
Cookie-k (sütik)
kezelése
1.
Webáruházakra jellemző cookie-k az úgynevezett "jelszóval védett
munkamenethez használt cookie", "bevásárlókosárhoz szükséges cookie-k" és
"biztonsági cookie-k", melyek használatához nem szükséges előzetes hozzájárulást
kérni az érintettektől.
2.
Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Egyedi azonosítószám,
dátumok, időpontok
3.
Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi érintett.
4.
Az adatkezelés célja: A felhasználók azonosítása, a "bevásárlókosár"
nyilvántartására és a látogatók nyomon követése.
5.
Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje:
Süti
típusa |
Adatkezelés jogalapja |
Adatkezelés
időtartama |
Kezelt
adatkör |
Munkamenet sütik (session)
|
Az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. CVIII.
törvény (Elkertv.) 13/A. § (3) bekezdése |
A
vonatkozó
látogatói
munkamenet lezárásáig tartó időszak
|
connect.sid
|
|
|
|
|
6.
Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A
cookie-k használatával nem kezel személyes adatokat az adatkezelő.
7.
Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az
érintettnek lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők
Eszközök/Beállítások menüjében általában az Adatvédelem menüpont beállításai
alatt.
8.
Az adatkezelés jogalapja: Az érintettől hozzájárulás nem szükséges,
amennyiben a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus hírközlő
hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az előfizető vagy
felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatás nyújtásához a szolgáltatónak feltétlenül szüksége van.
Google Adwords
konverziókövetés használata
1.
A "Google AdWords" nevű online reklámprogramot használja az adatkezelő,
továbbá annak keretein belül igénybe veszi a Google konverziókövető
szolgáltatását. A Google konverziókövetés a Google Inc. elemző szolgáltatása
(1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; "Google“).
2.
Amikor Felhasználó egy weboldalt Google-hirdetés által ér el, akkor egy a
konverziókövetéshez szükséges cookie kerül a számítógépére. Ezeknek a
cookie-knak az érvényessége korlátozott, és nem tartalmaznak semmilyen személyes
adatot, így a Felhasználó nem is azonosítható általuk.
3.
Amikor a Felhasználó a weboldal bizonyos oldalait böngészi, és a cookie
még nem járt le, akkor a Google és az adatkezelő is láthatja, hogy Felhasználó a
hirdetésre kattintott.
4.
Minden Google AdWords ügyfél másik cookie-t kap, így azokat az AdWords
ügyfeleinek weboldalain keresztül nem lehet nyomon követni.
5.
Az információk – melyeket a konverziókövető cookie-k segítségével
szereztek – azt a célt szolgálják, hogy az AdWords konverziókövetést választó
ügyfeleinek számára konverziós statisztikákat készítsenek. Az ügyfelek így
tájékozódnak a hirdetésükre kattintó és konverziókövető címkével ellátott
oldalra továbbított felhasználók számáról. Azonban olyan információkhoz nem
jutnak hozzá, melyekkel bármelyik felhasználót azonosítani lehetne.
6.
Ha nem szeretne részt venni a konverziókövetésben, akkor ezt
elutasíthatja azáltal, hogy böngészőjében letiltja a cookie-k telepítésének
lehetőségét. Ezután Ön nem fog szerepelni a konverziókövetési statisztikákban.
7.
További információ valamint a Google adatvédelmi nyilatkozata az alábbi
oldalon érhető el:
www.google.de/policies/privacy/
A Google Analytics
alkalmazása
1.
Ez a honlap a Google Analytics alkalmazást használja, amely a Google Inc.
("Google") webelemző szolgáltatása. A Google Analytics úgynevezett "cookie-kat",
szövegfájlokat használ, amelyeket a számítógépére mentenek, így elősegítik
Felhasználó által látogatott weblap használatának elemzését.
2.
A Felhasználó által használt weboldallal kapcsolatos cookie-kkal
létrehozott információk rendszerint a Google egyik USA-beli szerverére kerülnek
és tárolódnak. Az IP-anonimizálás weboldali aktiválásával a Google a Felhasználó
IP-címét az Európai Unió tagállamain belül vagy az Európai Gazdasági Térségről
szóló megállapodásban részes más államokban előzőleg megrövidíti.
3.
A teljes IP-címnek a Google USA-ban lévő szerverére történő továbbítására
és ottani lerövidítésére csak kivételes esetekben kerül sor. Eme weboldal
üzemeltetőjének megbízásából a Google ezeket az információkat arra fogja
használni, hogy kiértékelje, hogyan használta a Felhasználó a honlapot, továbbá,
hogy a weboldal üzemeltetőjének a honlap aktivitásával összefüggő jelentéseket
készítsen, valamint, hogy a weboldal- és az internethasználattal kapcsolatos
további szolgáltatásokat teljesítsen.
4.
A Google Analytics keretein belül a Felhasználó böngészője által
továbbított IP-címet nem vezeti össze a Google más adataival. A cookie-k
tárolását a Felhasználó a böngészőjének megfelelő beállításával
megakadályozhatja, azonban felhívjuk figyelmét, hogy ebben az esetben
előfordulhat, hogy ennek a honlapnak nem minden funkciója lesz teljes körűen
használható. Megakadályozhatja továbbá, hogy a Google gyűjtse és feldolgozza a
cookie-k általi, a Felhasználó weboldalhasználattal kapcsolatos adatait
(beleértve az IP-címet is), ha letölti és telepíti a következő linken elérhető
böngésző plugint.
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=hu
Hírlevél, DM
tevékenység
1.
A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. §-a értelmében Felhasználó előzetesen és
kifejezetten hozzájárulhat ahhoz, hogy Szolgáltató reklámajánlataival, egyéb
küldeményeivel a regisztrációkor megadott elérhetőségein megkeresse.
2.
Továbbá Ügyfél a jelen tájékoztató rendelkezéseit szem előtt tartva
hozzájárulhat ahhoz, hogy Szolgáltató a reklámajánlatok küldéséhez
szükséges személyes adatait kezelje.
3.
Szolgáltató nem küld kéretlen reklámüzenetet, és Felhasználó korlátozás
és indokolás nélkül, ingyenesen leiratkozhat az ajánlatok küldéséről. Ebben az
esetben Szolgáltató minden - a reklámüzenetek küldéséhez szükséges - személyes
adatát törli nyilvántartásából és további reklámajánlataival nem keresi meg a
Felhasználót. Felhasználó a reklámokról leiratkozhat az üzenetben lévő linkre
kattintva.
4.
Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
Személyes
adat |
Az
adatkezelés célja |
Név, e-mail
cím. |
Azonosítás,
a hírlevélre való feliratkozás lehetővé tétele. |
A
feliratkozás időpontja |
Technikai
művelet végrehajtása. |
A
feliratkozás kori IP cím |
Technikai
művelet végrehajtása. |
5.
Az érintettek köre: A hírlevélre feliratkozó valamennyi érintett.
6.
Az adatkezelés célja: reklámot tartalmazó elektronikus üzenetek (e-mail,
sms, push üzenet) küldése az érintett részére, tájékoztatás nyújtása az aktuális
információkról, termékekről, akciókról, új funkciókról stb.
7.
Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: a hozzájáruló
nyilatkozat visszavonásáig, azaz a leiratkozásig tart az adatkezelés.
8.
Az adatkezelés nyilvántartási száma: folyamatban...
9.
Az
adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes
adatok címzettjei:
A személyes adatokat az adatkezelő sales és marketing munkatársai kezelhetik, a
fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
10.
Az
érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
·
Az
érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való
hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
·
tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint
·
az
érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely
időpontban történő visszavonásához.
11.
A
személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy
kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát, az adatkezelések elleni
tiltakozást az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
-
postai
úton a H-4200 Hajdúszoboszló Szík utca 2. címen,
-
e-mail
útján info@futomushop.hu e-mail címen,
-
telefonon +36.20.94.11.513 a számon.
12.
Az érintett bármikor, ingyenesen leiratkozhat a hírlevélről.
13.
Az adatkezelés
jogalapja: az érintett
hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés a) pont, az az Infotv. 5. § (1) bekezdése,
és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (5) bekezdése:
A reklámozó, a
reklámszolgáltató, illetve a reklám közzétevője – a hozzájárulásban
meghatározott körben - a náluk hozzájáruló nyilatkozatot tevő személyek
személyes adatairól nyilvántartást vezet. Az ebben a nyilvántartásban rögzített
- a reklám címzettjére vonatkozó - adat csak a hozzájáruló nyilatkozatban
foglaltaknak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhető, és harmadik fél
számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adható át.
14.
Tájékoztatjuk, hogy
·
az adatkezelés az Ön hozzájárulásán
alapul.
·
köteles
a személyes adatokat megadni, ha hírlevelet szeretne kapni tőlünk.
·
az
adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár, hogy
nem tudunk Önnek hírlevelet küldeni.
Panaszkezelés
1.
Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
Személyes
adat |
Az
adatkezelés célja |
Vezeték-és
keresztnév |
Azonosítás,
kapcsolattartás. |
E-mail cím |
Kapcsolattartás. |
Telefonszám |
Kapcsolattartás. |
Számlázási
név és cím |
Azonosítás,
a megrendelt termékekkel kapcsolatosan felmerülő minőségi kifogások,
kérdések és problémák kezelése. |
2.
Az érintettek köre: A webshop weboldalon vásárló és minőségi kifogással
élő, panaszt tevő valamennyi érintett.
3.
Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A felvett
kifogásról felvett jegyzőkönyv, átirat és az arra adott válasz másolati
példányait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7)
bekezdése alapján 5 évig kell megőrizni.
4.
Az adatok
megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes adatok
címzettjei: A személyes
adatokat az adatkezelő sales és marketing munkatársai kezelhetik, a fenti
alapelvek tiszteletben tartásával.
5.
Az
érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
·
Az
érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való
hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és
·
tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint
·
az
érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás bármely
időpontban történő visszavonásához.
6.
A
személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását, vagy
kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát, az adatkezelések elleni
tiltakozást az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
-
postai
úton a H-4200 Hajdúszoboszló Szík utca 2. címen,
-
e-mail
útján info@futomushop.hu e-mail címen,
-
telefonon +36.20.94.11.513 a számon.
7.
Az
adatkezelés jogalapja:
az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés a) pont, az Infotv. 5. § (1)
bekezdése, és a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7)
bekezdése.
8.
Tájékoztatjuk, hogy
·
a
személyes adat szolgáltatása szerződéses kötelezettségen alapul.
·
a
szerződés megkötésének előfeltétele a személyes adatok kezelése.
·
köteles
a személyes adatokat megadni, hogy panaszát kezelni tudjuk.
·
az
adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár, hogy
nem tudjuk kezelni a hozzánk beérkezett panaszát.
Közösségi oldalak
1.
Az adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre: Facebook/Google+/Twitter/Pinterest/Youtube/Instagram
stb. közösségi oldalakon regisztrált neve, illetve a felhasználó nyilvános
profilképe.
2.
Az érintettek köre: Valamennyi érintett, aki regisztrált a
Facebook/Google+/Twitter/Pinterest/Youtube/Instagram stb. közösségi oldalakon,
és "lájkolta" a weboldalt.
3.
Az adatgyűjtés célja: A közösségi oldalakon, a weboldal egyes tartalmi
elemeinek, termékeinek, akcióinak vagy magának a weboldalnak a megosztása,
illetve "lájkolása", népszerűsítése.
4.
Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje, az adatok
megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye és az érintettek
adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az adatok forrásáról, azok
kezeléséről, illetve az átadás módjáról, és jogalapjáról az adott közösségi
oldalon tájékozódhat az érintett. Az adatkezelés a közösségi oldalakon valósul
meg, így az adatkezelés időtartamára, módjára, illetve az adatok törlési és
módosítási lehetőségeire az adott közösségi oldal szabályozása vonatkozik.
5.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása személyes
adatai kezeléséhez a közösségi oldalakon.
Ügyfélkapcsolatok és
egyéb adatkezelések
1.
Amennyiben az adatkezelő szolgáltatásaink igénybevétele során kérdés
merülne fel, esetleg problémája lenne az érintettnek, a honlapon megadott
módokon (telefon, e-mail, közösségi oldalak stb.) kapcsolatba léphet az
adatkezelővel.
2.
Adatkezelő a beérkezett e-maileket, üzeneteket, telefonon, Facebook-on
stb. megadott adatokat az érdeklődő nevével és e-mail címével, valamint más,
önként megadott személyes adatával együtt, az adatközléstől számított legfeljebb
2 év elteltével törli.
3.
E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor
adunk tájékoztatást.
4.
Kivételes hatósági megkeresésre, illetőleg jogszabály felhatalmazása
alapján más szervek megkeresése esetén a Szolgáltató köteles tájékoztatás
adására, adatok közlésére, átadására, illetőleg iratok rendelkezésre
bocsátására.
5.
A Szolgáltató ezen esetekben a megkereső részére – amennyiben az a pontos
célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan
mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül
szükséges.
Az érintettek jogai
1.
A
hozzáférés joga
Ön jogosult arra,
hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes
adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van,
jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a rendeletben felsorolt
információkhoz hozzáférést kapjon.
2.
A
helyesbítéshez való jog
Ön jogosult arra,
hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá
vonatkozó pontatlan személyes adatokat. Figyelembe véve az adatkezelés célját,
Ön jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett
kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
3.
A
törléshez való jog
Ön jogosult arra,
hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó
személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy Önre vonatkozó
személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje meghatározott
feltételek esetén.
4.
Az
elfeledtetéshez való jog
Ha az adatkezelő
nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles, az elérhető
technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az
ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak
érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy Ön
kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes
adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
5.
Az
adatkezelés korlátozásához való jog
Ön jogosult arra,
hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbi feltételek
valamelyike teljesül:
·
Ön
vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az
időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a
személyes adatok pontosságát;
·
az
adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok
felhasználásának korlátozását;
·
az
adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de
Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy
védelméhez;
·
Ön
tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra
vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai
elsőbbséget élveznek-e Ön jogos indokaival szemben.
6.
Az
adathordozhatósághoz való jog
Ön jogosult arra,
hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes
adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja,
továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek
továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes
adatokat a rendelkezésére bocsátotta (...)
7.
A
tiltakozáshoz való jog
Ön jogosult arra,
hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes
adatainak a (...) kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló
profilalkotást is.
8.
Tiltakozás közvetlen üzletszerzés estén
Ha a személyes
adatok kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön jogosult arra,
hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő
kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen
üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha Ön tiltakozik a személyes adatok közvetlen
üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a
továbbiakban e célból nem kezelhetők.
9.
Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
Ön jogosult arra,
hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen –
ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve
joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős mértékben érintené.
Az előző bekezdés
nem alkalmazandó abban az esetben, ha a döntés:
·
Ön és
az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;
·
meghozatalát az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi
lehetővé, amely Ön jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek
védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
·
Ön
kifejezett hozzájárulásán alapul.
Intézkedési határidő
Az adatkezelő
indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől
számított 1 hónapon belül tájékoztatja Önt a fenti kérelmek nyomán hozott
intézkedésekről.
Szükség esetén ez
2 hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a
késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 1
hónapon belül tájékoztatja Önt.
Ha az adatkezelő nem
tesz intézkedéseket Ön kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a
kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt az intézkedés
elmaradásának okairól, valamint arról, hogy Ön panaszt nyújthat be valamely
felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
Az adatkezelés
biztonsága
Az adatkezelő és az
adatfeldolgozó a tudomány és technológia állása és a megvalósítás költségei,
továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre, körülményei és céljai, valamint a
természetes személyek jogaira és szabadságaira jelentett, változó valószínűségű
és súlyosságú kockázat figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési
intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelő
szintű adatbiztonságot garantálja, ideértve, többek között, adott esetben:
a)
a személyes adatok álnevesítését és titkosítását;
b)
a személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások
folyamatos bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre állását
és ellenálló képességét;
c)
fizikai vagy műszaki incidens esetén az arra való képességet, hogy a
személyes adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő
időben vissza lehet állítani;
d)
az adatkezelés biztonságának garantálására hozott technikai és szervezési
intézkedések hatékonyságának rendszeres tesztelésére, felmérésére és
értékelésére szolgáló eljárást.
Az érintett
tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
Ha az adatvédelmi
incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek
jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül
tájékoztatja az érintettet az adatvédelmi incidensről.
Az érintett részére
adott tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az
adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a
további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető
következményeket; ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens
orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az
adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését
célzó intézkedéseket.
Az érintettet nem
kell tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
·
az
adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott
végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett
adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint
például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való
hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik
az adatokat;
·
az
adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett,
amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett,
magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
·
a
tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben
az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy
olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan
hatékony tájékoztatását.
Ha az adatkezelő még
nem értesítette az érintettet az adatvédelmi incidensről, a felügyeleti hatóság,
miután mérlegelte, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas
kockázattal jár-e, elrendelheti az érintett tájékoztatását.
Adatvédelmi incidens
bejelentése a hatóságnak
Az adatvédelmi
incidenst az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges,
legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott,
bejelenti az 55. cikk alapján illetékes felügyeleti hatóságnak, kivéve, ha az
adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes
személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés nem történik meg 72
órán belül, mellékelni kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is.
Panasztételi
lehetőség
Az adatkezelő
esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóságnál lehet élni:
Nemzeti Adatvédelmi
és Információszabadság Hatóság
1125
Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax:
+36-1-391-1410
E-mail:
ugyfelszolgalat@naih.hu
Zárszó
A tájékoztató elkészítése során
figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:
-
A természetes személyeknek a személyes
adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad
áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános
adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE
(2016. április 27.)
-
2011. évi CXII. törvény – az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban:
Infotv.)
-
2001. évi CVIII. törvény – az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
-
2008. évi XLVII. törvény – a
fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
-
2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági
reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a
6.§-a)
-
2005. évi XC. törvény az elektronikus
információszabadságról
-
2003. évi C. törvény az elektronikus
hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)
-
16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú
online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról
-
A Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság ajánlása az előzetes tájékoztatás adatvédelmi
követelményeiről
-
Az Európai Parlament és a Tanács (EU)
2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes
adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad
áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről
Dátum 2017.08.02 Általános szerzodési feltételek A vásárlás befejezéséhez el kell fogadnod az Általános Szerződési Feltételeket |